בית חב"ד ברקת שלי

א-ה 10.00-13.00

תמיד זמינים עבורכם גם בטלפון

ישיבת קיץ – הטיול לצפון

ישיבת קיץ יצאה לטיול בצפון, לצוק מנרה, רכבל, מגלשות-הרים וקייקים בנהר הירדן.

כבר בשעה רבע לשש בבוקר המתינו ליד התלמוד תורה תלמידי ישיבת קיץ למיניבוס שייקח אותם לטיול לצפון הארץ. יצאנו לדרך בשעה  6:15 ולאחר תפילת הדרך מסר הרב צמח הלל שיעור תניא.

הגענו בשעה שמונה ורבע לקריית שמונה התפללנו תפילת שחרית בבית חב"ד המקומי. התכבדנו בשתייה חמה ועוגיות ויצאנו לדרך אל "צוק מנרה".

הילדים צפו בסרט הדרכה בטרם עלו על מגלשות הרים מהירות, חגרו חגורות בטיחות וגלשו במהירות של כארבעים קמ"ש, חוויה שהסעירה גם את המבוגרים שבינינו.

לאחר מכן עלינו ברכבל הארוך ביותר בארץ אל מרומי צוק מנרה, התחלנו בגובה של 90 מטר מעל פני הים והגענו עד לגובה של 840 מטר, אכלנו ארוחת בוקר אחר כך הלכנו בשביל קצר המוביל לתצפית מרהיבה שם נפרש לפנינו נוף עוצר נשימה של עמק החולה הגולן והחרמון.

לאחר הירידה ברכבל נסענו לקייקים במסלול "גלאט קייק" בנהר הירדן. לבשנו חגורות הצלה ועלינו על סירות ראפטינג וקייקים אל מסלול שייט מרגש שסיפק לנו חוויה בלתי נשכחת של רגעים סוערים, מהירים ורגועים. השייט התבצע בין מפלים, צמחים ועצים הילדים ראו אף צבי ים וסרטנים.

בסיומו של המסלול חזרנו לקריית שמונה לאחר תפילת מנחה הסבנו לשולחנות ערוכים בטוב טעם, פיתות סלטים ובשרים על האש שחוגשו לנו ע"י בית חב"ד, בראשותו של הרב יגאל ציפורי מנהל בית חב"ד המקומי, בשפע רב ובמאור פנים (מומלץ בחום).

בסיום הסעודה הוקרן לנו סרט מרגש על הפעילות והעזרה והתמיכה שבית חב"ד נתן במהלך מלחמת לבנון השניה. הרב יגאל אף נתן בפנינו סקירה היסטורית על המקום, מזמן אברהם אבינו שנעצר שם במלחמתו נגד המלכים וברית בין הבתרים שהייתה באיזור ההוא.

בסיום הסעודה, הרב סעדיה מעטוף שליט"א – שזכינו וליווה אותנו במהלך כל הטיול – הודה לרב יגאל ציפורי ולצוות הנפלא על האירוח הנפלא. ולרב צמח הלל ולרב מאיר סעיד ולרב אמיתי מעטוף על תפעול הישיבת קיץ וארגון הטיול ולרב שניאור מפעי שהתלווה לטיול.