בית חב"ד ברקת שלי

רח’ התאנה ברקת

א-ה 10.00-13.00

תמיד זמינים עבורכם גם בטלפון

סמל של גאון יעקב

המנורה הגדולה בעולם -בגובה 11 מטרים- הוצבה במקום הכי יפה בעיר ניו יורק בשדרה החמישית, ורחוב 59, על יד סנטרל פארק, במנהטן | הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית עם מסר מרכזי. "המנורה עומדת כסמל של גאון יעקב וגאון ישראל ומשדרת מסר הדורות שלא להיכנע לשום לחץ"

לקראת חג החנוכה המנורה הגדולה בעולם הוצבה במקום הכי יפה בעיר נו יורק בשדרה החמישית, ורחוב 59, על יד סנטרל פארק, במנהטן.

המנורה בולטת למרחקים, בגובה 11 מטרים. המנורה הגדולה בעולם הוצבה במקום הכי יפה בעיר נו יורק בשדרה החמישית, ורחוב 59, על יד סנטרל פארק, במנהטן, על יד המלון המפורסם פלזה.

המנורה שגובהה 11 מטרים, נדלקת כל ערב בשעה חמש וחצי. פנסי זכוכית מיוחדים שומרים על האש שלא תכבה ברוח.

לפני ההדלקה מברכים על המנורה בשם ומלכות אשר קדשנו במצוותיו וצוונו להדליק נר חנוכה, ושעשה ניסים לאבותינו וגם ברכת שהחיינו בלילה הראשון כמנורת בית הכנסת.

המנורה עוצבה על ידי הצייר העולמי יעקב אגם על פי ציור הרמב"ם בעצמו שהולך לפי שיטתו, שהיא גם שיטת רש"י שמביא בפירושו לפרשת תרומה, שקני המנורה במשכן ובבית המקדש היו באלכסון.

את המנורה הגדולה בתבל משרתים שלושה מנופים שמובילים את המדליקים לפסגת המנורה. מנוף מרכזי שמוביל למרכז המנורה כדי להדליק את השמש.  חוץ מהמנוף המרכזי ישנם עוד שני מנופים משני צידי המנורה שדרכם מגיעים המדליקים למרומי המנורה.

המסר המרכזי של השנה

הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית אומר שבשנה הזאת יש למנורה הגדולה בעולם מסר מרכזי. "המנורה עומדת כסמל של גאון יעקב וגאון ישראל ומשדרת מסר הדורות לא להיכנע לשום לחץ. יהודה המכבי ואחיו החשמונאים לא ניהלו משא ומתן עם האויבים, גם לנו אסור לנהל שום משא ומתן עם אויבנו, ומי שעשה ניסים לאבותינו בימים ההם יעשה לנו ניסים גם בזמן הזה"

המנורה הגדולה בתבל עוצבה על ידי האמן העולמי יעקב אגם. המנורה, בפורמט קטן, עמדה על שולחנו של הרבי, במשך שלושה ימים. הרבי בעצמו אישר את תבניתה ורק אחרי האישור האישי של הרבי נבנתה לגודלה הנוכחי.

הרבי רצה שהמנורה במנהטן תהיה הגדולה בעולם.

"הרבי אהב את המנורה הזאת", אמר המעצב יעקב אגם. בראיון שיעקב אגם העניק ל"כפר חב"ד הוא אמר "הרבי רצה שהמנורה הזאת תהיה הגדולה בעולם". וכשביקשו מיעקב אגם לעשות מנורה דומה ציוה הרבי שהיא תהיה בגובה של 27 רגל, נמוכה יותר מהמנורה הראשונה.

גם יוסף צ'כנובר, הידיד הותיק של חב"ד במשך עשרות שנים, שעל ידו נפעלו הרבה דברים סודיים, אמר בראיון לכפר חב"ד "שהרבי רצה שהמנורה במנהטן תהיה הגדולה בעולם". הרבי גם כתב ליעקב אגם מכתב אישי להודות לו על עיצוב המנורה.

הרב בוטמאן הדגיש את דברי הרבי ש"אנחנו נמצאים בדור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה ואורות החנוכה יקדמו את האור הנצחי של הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש".

מערכת האתר

השאירו תגובה