בית חב"ד ברקת שלי

רח’ התאנה ברקת

א-ה 10.00-13.00

תמיד זמינים עבורכם גם בטלפון

כל התורה בידך

כמה היית נותן כדי לרכוש ידע בכל מקצועות התורה? למשל, ללמוד כיצד להגדיר את מועד ראש החודש לפי תצפיות על הירח; להתמצא בדיני הקורבנות והלכות בית המקדש; להעמיק בעקרונות היסוד של האמונה היהודית; לגלות בקיאות בהלכות תשובה; ואפילו להכיר את הקוד ההלכתי של מלכי ישראל ומלחמותיהם.
זה מה שהשיגו רבבות לומדים במסלולי ההקפה של 'משנה תורה' לרמב"ם. ביום חמישי, י"ז בתמוז, ציינו בהתרגשות את ה'סיום' השנתי והתלת-שנתי של הלימוד היומי ב'יד החזקה', ובשמחה של תורה למדו את ההלכות האחרונות העוסקות בגאולה השלמה.

למחרת, ביום שישי י"ח בתמוז, ניתן האות להקפה מחודשת של מסלולי הלימוד. הקצאה של זמן לא רב ביום, מקנָה בתוך תקופה קצרה היכרות מעמיקה עם מכלול תרי"ג מצוות התורה, כפי שנתבארו בידי הנשר הגדול, רבינו משה בן-מימון.

יצירת מופת

יצירתו של הרמב"ם גאונית. במלאכת מחשבת, ערך את כל ההיבטים המעשיים של מצוות התורה בסדר מופתי, וריכז אותם בארבעה-עשר ספרים – 'היד החזקה'. אין מצווה שלא מתבארת היטב מכל צדדיה, תוך ניתוח שלל מצבי התרחשותה, מכל זווית אפשרית.

בהקדמתו לחיבורו מציין הרמב"ם את ייחודיות הסדרה: "שאדם קורא תורה שבכתב תחילה, ואחר כך קורא בחיבור זה ויודע ממנו תורה שבעל פה כולה, ואינו צריך לקרות ספר אחר ביניהם".

גדולי ישראל במשך הדורות ראו בלימוד ה'משנה תורה' חשיבות רבה, ומהם שקבעו לעצמם שיעור קבוע בספר. אף שהרמב"ם ייעד את ספרו להמונים, בכדי שירכשו ידיעה כללית בכל הלכות התורה, הרי שלשונו של הרמב"ם, ואפילו סידור ההלכות, מעניקים הרבה מעבר לידע הבסיסי, ומהווים כר פורה להעמקה והבנה חדשה בסוגיות רבות בתורה.

הלימוד היומי

בשנת תשד"מ – 1984הציע הרבי מליובאוויטש לאחֵ ד את כלל ישראל סביב לימוד ספר ה'משנה תורה' לרמב"ם. הרבי ציין, כי זהו החיבור היחיד המקיף את כל הלכות התורה, כולל אלו שאינן נוהגות בזמן הזה. לכך יש להוסיף את דברי חז"ל במעלת לימוד הלכות התורה – "הלכה למעשה".

הלימוד ההמוני בתורה השלמה, שנלמדת במלואה, יוצר אחדות שלמה גם בין המוני היהודים הלומדים את הרמב"ם בכל יום. ללומדים מוצעים שלושה מסלולי לימוד יומי, המותאמים ליכולותיהם המשתנות:

הסּפֵק מוגבר: המסלול המומלץ למטיבי לכת, ובו נלמדים שלושה פרקים ביום. מקיף את 'משנה תורה' בתוך מעט פחות משנה.
הסּפֵ ק בינוני: לימוד של פרק יומי אחד, והקפה איטית יותר, בת שלוש שנים, של מחזור הלימוד כולו.
ספר המצוות: לימוד המצוות המקבילות להלכות הנלמדות במסלול שלושה הפרקים, מתוך 'ספר המצוות' לרמב"ם.

מערכת האתר

השאירו תגובה