בית חב"ד ברקת שלי

רח’ התאנה ברקת

א-ה 10.00-13.00

תמיד זמינים עבורכם גם בטלפון

שתי ועידות ועולם אחד

אם בפינה אחרת בעולם דנו במשבר האקלים ובתוצאות של פעולה קטנה על כל הגלובוס.. ההשגחה הפרטית זימנה לנו אסיפה נוספת שגם ממנה אפשר לראות כיצד רצף של פעולות קטנות וגדולות משנות את העולם • הנגיד ר' לוי לבייב בטור מיוחד

השבוע נפתחה בבריטניה "ועידת האקלים". מטרתה של הוועידה לדון במשבר האקלים העולמי, בהתחממות הגלובלית ובפעולות שיכולה האנושות לעשות כדי למנוע זאת.

לעיסוק בנושא משבר האקלים יש גם מתנגדים ומבלי לדון כרגע לגופו של עניין, אני רוצה לנסות וללמוד מהעיסוק בו משהו לטובת חיינו היום יומיים.

בתורת החסידות מוסבר שכל דבר שקורה ומתרחש לאדם בעולמו, אפשר ללמוד ממנו הוראה לחיים שלנו. בטח בעניין שמעסיק רבים בכל העולם, בהם כלי תקשורת ומנהיגי מדינות.

המסר החיובי שאפשר ללמוד מהעיסוק במשבר האקלים הוא העובדה שכל פעולה שלנו, יש לה השלכות. לא בדקתי את הנושא, אבל אומרים שכשאדם מפעיל את הרכב שלו, רוכש כלי חד פעמי, או אפילו צורך בשר, יש לכך השפעה, אמנם קטנה ושולית, על העולם כולו.

אין לי את הכלים לבדוק את המידע הזה, אבל את המסר הרוחני מהדברים האלה בוודאי שאפשר לאמץ: הרבי מליובאוויטש אמר פעמים רבות שאין פעולה קטנה. כל פעולה היא משפיעה ופועלת בעולם, גם אם לא רואים זאת כאן ועכשיו. אתה מבצע פעולה ובדומה לזריעה של שתיל באדמה, אם תזכה, תראה את הפירות, וגם אם לא, הפירות בא יבואו.

יצא לי לחשוב על הדברים בהמשך לכנס נוסף שהתקיים גם הוא במקביל לכנס משבר האקלים העולמי. הכנס הנוסף התקיים לא בבריטניה אלא בניו יורק, והוא איחד כ-4,000 אלפים שלוחי חב"ד מכל העולם.

אין כבר מילה שלא נכתבה ונאמרה על המפעל היהודי הגדול והחשוב בעולם כיום. חב"ד היא העוגן של היהדות בעולם. היום לכולם ברור שלולא חב"ד, קהילות יהודיות רבות היו נעלמות ומתפוגגות ורבבות משפחות היו נכחדות בשואה השקטה של ההתבוללות. אותם אלפי שלוחים יוצאים לפעול לא בשביל משכורת, לא בשביל אינטרס גשמי, אפילו לא בשביל אינטרס רוחני.

אז אם בפינה אחרת בעולם דנו במשבר האקלים ובתוצאות של פעולה קטנה על כל הגלובוס, כאשר רצף של פעולות קטנות יוצרות מציאות אחת גדולה, ההשגחה הפרטית זימנה לנו אסיפה נוספת שגם ממנה אפשר לראות כיצד רצף של פעולות קטנות וגדולות משנות את העולם.

הייתה לי ויש לי את הזכות לקחת חלק ב"התחממות הגלובלית" החיובית המבוצעת על ידי חב"ד. בניגוד להתחממות האחרת, זו התחממות חיובית שמשנה את העולם לטובה ומקרבת אותו לגאולה.

• המאמר פורסם במסגרת טורו "דברים היוצאים מן הלב" בעיתון 'מנורה', בטאון יהודי בוכרה העולמי

מערכת האתר

השאירו תגובה